Kendime Not

 İnsanların hayatlarımıza bir şey katmak veya eksiltmek için girdiklerine inanıyorum. Nedensiz belirmeler yaşanmıyor hayatta. Her gelenin bir amacı var. Bizlerse bunu anlayana kadar yıpranıyoruz fazla sorgulamaktan. Neden geldi,neden gitti, neyi yanlış yaptım? Düşünmeden duramıyoruz. Aslında bizlik hiçbir durum yok. Herkes kendini gerçekleştirmeye çalışıyor. Kimin hayatında ne iz bırakmalıyım düşüncesiyle değil de içgüdüsel bir ilerleme.
 Her geçen yıl bir öncekinden farklı. Asla tıpatıp aynısı değil. Zaman değiştikçe hayat da değişiyor. Bu değişimden en büyük payı da insanlar alıyor. Kimse değişmiyor aslında ama birbirimize bakışlarımız değişiyor. Ben geçen seneki benden farklı bile hissetsem aslında aynıyım. Koşullar değiştiği için kendime bile farklı bakıyorum. Olaylara tepkilerim değişiyor, giderek daha az tepki veriyorum. Küçük heyecanlar yaşamak için kendimi zorluyorum. Tanıdıkların arasından bir yol çizmeye çalışıyorum. Yeni insanlara ihtiyaç duydukları kadarını veriyorum. Eskilereyse alıştıkları kadarını.
 Geçenlerde yirmi yaşıma girdim. Yarın da 2018'e gireceğiz. Önümdeki senelerden beklentim var mı bilmiyorum. Küçük heyecan kovalarım gibi geliyor. Daha az insan tutmak istediğimi biliyorum. En çok zararı yakınımdan görüyorum. Eskiden hep yabancılar zararlı zannederdim. Artık öyle olmadığını biliyorum. Birini ne kadar çok tanıdığını düşünürsen senin için o kadar tehlikeli hale geliyor çünkü kendinle bağdaştırmaya başlıyorsun. Beklentiler oluşturuyorsun. Senin gibi düşünsün,hareket etsin istiyorsun aynı bir yaşındaki bebeğin annesiyle farklı bireyler olduklarını düşünmemesi gibi. İnsan henüz kendi beklentilerini bile karşılayamazken başkası nasıl başarabilir ki? Yavaş yavaş öğreniyorum bunu da. Öğrendiğimin farkında olarak.
 *Kısa bir iç dökme yazısıdır. Kendime hatırlatma içerir. Yolu düşen herkese iyi seneler dilerim!

Yorumlar

Popüler Yayınlar